سرنوشت - اگر می خواهید جانتان را فقط با 4500 تومان چک آپ کنید، ادامه این نوشته را بخوانید.

یکم - شاید عوامانه به نظر آید ولی به گمان من، آن بخش از دعا جواب آزمایش شماست که بیشتر اشکتان را در می آورد. مگر نه اینکه وقتی پزشک می خواهد موضع درد را بیابد نواحی مختلف بدن را لمس می کند و فریاد شما می شود محک پزشک برای یافتن محل بیماری...؟!

دویم - نتیجه ی آزمایش روح من که توسط طبیب الهی، علی بن الحسین (علیهما السلام) و تحت استاندارد دعای ابوحمزه (!) انجام شد، در ادامه خواهد آمد :

- این چه سری است خدای من که هرگاه مهیای نماز می شوم و خود را آماده راز و نیاز می کنم و در پیشگاه تو می ایستم، ناگهان خستگی روی می آورد و کسالت چهره نشان می دهد...

- هرگاه دست دعا بر میدارم، حال مناجات از دلم می گریزد...

- هرگاه خودم را صالح و مزکی می یابم و گمان می کنم که به مقام توبه کاران نزدیک شده ام، ناگهان حادثه ای رخ می نماید و قدم هایم را می لرزاند و میان من و تو، میان من و عبادت و خدمت تو فاصله می اندازد...

- مولای من! نکند تو دست یاد از من شسته ای و مرا از بارگاه عنایت و خدمت خویش رانده ای؟

- نکند شنیدن دعای مرا دوست نداشته ای و مرا از درگاه اجابتت رانده ای؟

- من پناهنده کرامت تو شده ام...

- و از آتش خشم تو به دامن مهر تو گریخته ام...

- و به ضریح وعده های تو دخیل بسته ام...

- وعده هایی که برای خوش بینان به کرامت خویش فرموده ای...

سیم - سید مهدی شجاعی این نسخه شافی و روشن را به فارسی برگردانده و اگرچه به معنای تحت‌اللفظی توجه داشته اما بدان بسنده نکرده و ادبیاتی را به استخدام گرفته برای شیواتر شدن متن.

چاهارم - انتشارات نیستان این کتاب را تحت عنوان " شکوای سبز2 " به قیمت4500 تومان و در 88 صفحه منتشر کرده است.

پس نوشت - در شبی از این شب ها که هم معلوم هست و هم معلوم نیست، قرآن از آسمان بر فرزندی از فرزندان هابیل نازل شد؛ اما در همه ی این شب ها می توان قرآن های صادره از دوازده فرزند دیگر هابیل را به آسمان صاعد کرد.

تمت.